Innováció és fejlődés: a donga csarnoktól a „We shelter your business” filozófiáig
Egyszerű kialakítás, szabványosított gyártási eljárás, gyors összeszerelhetőség. Mondhatnánk, hogy egyszerű a recept, de a Frisomat előregyártott acélcsarnok sikere nemcsak ebben rejlik, hanem abban az ígéretben, amit az alapításkor és napjainkban is képvisel a vállalat a partnerei felé és ez megkülönbözteti őket a versenytársaktól. „Mi vagyunk az egyetlen nemzetközi acélcsarnokgyártó aki lefedi a teljes folyamatot a kutatás-fejlesztéstől, az összes alkatrész tervezésétől a házon belüli gyártáson keresztül a szállításig, összeszerelésig és értékesítésig. Ami igazán egyedülálló, de természetesen még közel sem jelenti a történt végét.” – tette hozzá Kris Oorts vezérigazgató.
Napjainkban a Frisomat olyan megoldásokat kínál az ügyfeleiknek, amelyek az ügyfél igényeihez szabottak, támogatják működésüket és védik befektetéseiket, ezt képviseli a „We shelter your business” szlogen is.
„Szakembereink 40 éves tapasztalattal rendelkeznek, függetlenül attól, hogy gyártóüzemet, repülőgéphangárt vagy mezőgazdasági tárolót építünk, a vásárlóink számíthatnak széleskörű szakértelmünkre.”
„40 év után egy percre visszatekintünk, de a jövőbe nézünk…”
„Tervünk a növekedés folytatása, belgiumi bázisról irányított nemzetközi ipari gyártócégként.” Guy Somers pontosan 40 évvel ezelőtt indította el Frisomat néven építőipari vállalkozását, bár akkor még csak egy acélszerkezet hajlító gép és a vállalkozó szellem voltak ebben társai.
Az 1978-ban piacra dobott íves, előregyártott acélcsarnokok gyorsan a belga látkép részei lettek, és külföldön is hamar népszerűvé váltak, vitték mint a cukrot. A folyamatos innováció következtében egyre kreatívabb csarnoktípusok készültek. A vállalatunk hamarosan nemzetközi szinten is sikereket ért el, három országban folyik a gyártás és világszerte 14 leányvállalat dolgozik napjainkig. „Csodálatos, hogy ilyen születésnapot ünnepelhetünk, ahol már 40 évre tekinthetünk vissza, de a következő 40 évet is ugyanilyen lelkesedéssel várjuk” – nyilatkozta Guy Somers, a cég alapítója.
Egyszemélyes vállalkozástól a nemzetközi vállalatcsoportig
„A vállalkozás kezdetekor, a Frisomat én magam voltam, most már 450 alkalmazottból álló nemzetközi csapat tudására és lelkesedésére számíthatok és a gyermekeim is 100%-ban támogatják a vállalkozást. Egészen napjainkig világszerte megmaradt az épületmegoldásaink értékesítésben a családiasság érzése.” -tett hozzá Somers.
Kris Oorts vezérigazgató szerint a munkatársaik a legnagyobb erősségük. „Otthon érzik magukat Guy 1978-ban alapított családi vállalkozásában. Bár azóta a Frisomat hatalmas növekedésen ment keresztül, a vállalkozás sikerének gyökere még mindig a kapcsolatépítésben és fenntartásban rejlik. Egyrészt a kollégáink között világszerte, másrészt ügyfeleinkkel és beszállítóink között nemzetközi szinten.”
Az innováció és fejlődés 40 éve
A Frisomat most 40 éves. Az ilyen ünnepek egy pillanatra megállásra és gondolkodásra késztetnek, mondta Somers. „Ha visszatekintek, kemény munkával elért 40 évnyi növekedést és innovációt látok. Ugyanakkor biztos vagyok benne, hogy ez a forgatókönyv ugyanolyan működőképes lesz a Frisomatnak az elkövetkező 40 évben is.” Oorts szerint sikertörténetük a jövőben még jobbá teszi őket. „Célunk a belgiumi bázisról a növekedés folytatása nemzetközi ipari gyártóként. Itt a Frisomatnál már várjuk a következő 40 évet!”
Frisomat tények
- Frisomat családi vállalkozás, amelyet 1978-ban alapított Guy Somers,
- hidegen hengerelt acélból innovatív ipari épületek széles skáláját tervezi, gyártja és szereli össze,
- globálisan a Frisomat három gyártóüzemmel és 14 leányvállalattal, valamint folyamatosan bővülő forgalmazói hálózattal rendelkezik,
- világszerte a vállalat több mint 35 000 épületet épített több mint 100 országban.